Ders Seçenekleri

Seviyeler

Seviye I: Yogaya yeni başlayanlar için uygun olan bu dersler ana pozları öğrenmek, nefes-hareket takibine başlamak, doğru hizanın temellerini atmak için ideal. Her poza giriş ve çıkışların daha detaylı verildiği bu derslere daima katılabilir, veya 1-2 ay devam ettikten sonra hazır hissedince bir üst seviye derslere geçebilirsiniz.

Seviye I-II: Yoga pratiğinde ilerlemeye başlamış ancak daha çok “Güçlenmeye” ihtiyacı olduğunu hissedenler için uygun olan bu derste karın bölgesini uyandıracak, kol ve bacakları güçlendirecek güçlü ve dengeli akışlar uygulanırken, düzenli pratiklerde uygulanmakta olan zorlayıcı pozların detayına inilir. Ters duruşlara hazırlık yapmak isteyenler için de ideal bir derstir.

Seviye II: Temel pozları pekiştirirken yeni bazı pozların denenmeye başlandığı, sıralama ve akışların değişebildiği, biraz daha hareketli dersler. Seviye I ve I-II derslerde 3-6 ay devam etmiş öğrenciler için uygundur. Seviye I-II derslerinde rahatça akabildiğinizde, II dersini denemenizi öneririz.

STILLER

Stüdyomuzda HATHA YOGA dersleri verilmekte olup, bazı alt başlıklar altında, alt stillerin detaylarını görmek isterseniz;

Vinyasa Yoga: Pozlar arası geçişlerin akıcı biçimde gerçekleştiği, nefes ve hareketin eş zamanlı akışına özen gösterilen derslere verilen genel addır. Vinyasa Yoga derslerde duruşlardan çok akışlara, hareketlerin arasında özel bağlantılarla geçişlere yer verilir. Akışa, harekete, su ve hava elementlerinde baskın, coşkulu olduğu kadar yatıştıran ve derinleştiren derslerdir.

Iyengar Yoga: B.K.S. Iyengar‘ın Hatha Yoga’nın prensiplerinden geliştirdiği yoga olarak bilinir. Amaç bedenle zihin, zihinle ruh arasındaki ikiliklerin silinmesidir. Iyengar Yoga’nın asıl amaçlarından biri bedeni güçlendirerek kişiyi pranayama’ya (yaşam enerjisi, nefes) hazırlamaktır. Iyengar Yoga’nın en büyük özelliklerinden biri de, detaya ve bedenin Asanaları uygularken hizasına verdiği önemdir. Bir Iyengar yoga seansı sırasında tahta takozların, kemerlerin, sandalyelerin, geniş yastıkların kullanılması beklenir. Tüm bu araçlar kullanıcının yoga Asanalarını daha derinden ve doğru biçimde hissetmesini sağlar.

* Iyengar Yoga Başlangıç
Yoga’da ne kadar deneyimli olursanız olun herkesin yararlanabileceği Iyengar yoga başlangıç sınıflarında kendi bedeninizin hizası ile ‘tanışırsınız’. Buna gerçekten bir ‘Tanışma’ diyebiliriz zira modern yaşamın gereği bedenimizi ve ruhumuzu çok yoruyoruz. Başlangıç tedritatından yoga asana’lar yapılıyor.

* Iyengar Yoga Genel Seviye
Herkesin katılabileceği bu ders bedenin hiza kurallarını ele aldığı gibi aynı zamanda sizi yoga pratiğinizden farklı yerlere götürebilecek kadar güçlü olabilir. 3-6 ay deneyimli olmanız bu derse katılımınız için yeterli.

* Iyengar Yoga II-III
İki saat olan bu dersimizde en az 5 dk Sirsasana ( baş duruşu) yapabiliyor olmanız ve bedeninizin hizasını tanıyor olmanız gerekiyor. Dersler şort giyerek yapılıyor ve güçlü bir Iyengar Yoga deneyimi sunuyor.

Jivamukti Yoga: Jiva, Sanskrit lisanında bireysel ruh demektir. Mukti özgürlüğüne kavuşmuş anlamında kullanılmaktadır. Jivamukti ise yaşarken özgürleşmektir. Aydınlanmaya giden yolda tüm canlıları merhametle kucaklar ve beş prensibi temel alır. Bunlar, Ahimsa (şiddetsizlik), nada (müzik), dhyana (meditasyon), bhakti (sadakat; hareketlerimizin arkasındaki amaç), shastra (kutsal sanskrit sutra ve yazıları). Jivamukti yoga, Ashtanga yogadan esinlenilmiş yoğun hatha pratiği içerir. Hayvan hakları, vegan yaşam şekli ve çevrecilik desteklenir.

Yin Yoga: Her bir pozda 5-7dk lık uzun sürelerde kalınan Yin Yoga stilinde, kaslar değil bağ dokuda bir esneme ve kalıcı bir değişim yaşanır. Hem esnekliğin arttığı, hem meditatif yönüyle sakinliği davet eden bu derslerde bedendeki enerji hatları, Meridyenler üzerinde derin bir çalışma gerçekleşir. Yin, edilgen, pasif, içe yönelik ve sakin enerjinin hakim olduğu Yin Yoga dersleri, ilk yoga dersiniz olmak için çok uygun olmayabilir; bir süredir, en azından 10 ders kadar Başlangıç Seviye derslere katıldıktan sonra bu derse gelmenizi öneririz.

Yogathlon: Meditasyon, nefes, güçlü bir Vinyasa akışı ve uzun şavasana; hepsi 2 saatlik uzun bir dersin içinde. Vedat hocanın tasarladığı bu ders, temel yoga pozlarına hakim olan, güçlü bir yoga deneyimi arayan herkes için uygundur.

Kundalini Yoga & Meditasyon: Kundalini Yoga ve Meditasyon tekniği, dönüşüm yogası ya da farkındalık yogası olarak bilinir. Nefes tekniklerinin, müzik, mantra ve meditasyonların sıkça kullanıldığı bu dinamik yoga stilinde, sağlıklı zihin, beden ve ruh bilincine ulaşmak hedeflenir.

Kriya denilen egzersiz serileri enerjiyi üretir, organize eder ve bizi yüksek bir enerjik farkındalığa ulaştırır. Kriyalar sinir sistemini güçlendirir, endokrin sistemini dengeler, bedeni arındırır ve zihni sakinleştirir. Egzersizler arasında sessiz ve hareketsiz anlar mevcuttur. Bu anlardaki amaç, öz benliğimize yaklaşmaktır.

Sinir sistemi, bağışıklık sistemi, metabolizma ve endokrin bezleri üzerine çalışan Kundalini Yoga, fiziksel, duygusal, zihinsel ve ruhsal anlamda derin ve hızlı bir şifa, hizalanma ve transformasyon etkisi gösterir. Duygusal dengeyi, zihinsel netliği, stresten arınma ve kişisel dönüşümü sağlamak için çok güçlü bir sistemdir.

Gayatri Yoga :  her derste farklı bir teması olan, hatha yoga temelleri üzerine inşa edilen, dans ve müzik ile iç içe akan özgür bir vinyasa tarzıdır. Gayatri Yoga’da fiziksel uygulama; nefes-omurga ilişkisine odaklanarak ve tekrara dayalı yumuşak ve bazen güçlü somatik akışlarla asanaların fiziksel bir “çaba” halinden çıkarılıp, bir “oluş” haline getirilmesi esasına dayanır. Derslerde zihnin alıştığı uygulama biçiminin dışına çıkarak, fiziksel ve zihinsel sınırların fark edilmesi ve yumuşakça ötesine geçilmesi, hedeften ziyade kendiliğinden gelişen bir hal olarak yaşanır. Ders, yoga asanalarının müzik eşliğinde birbiri ardına aktığı bir dans formunda devam ederken, kişinin kendine ve bedenine dair farkındalığı da artar. Mantralar ve etnik enstürmanların yer yer eşlik ettiği ders, doğaçlama çalışmaları, dinamik meditasyon, mantra meditasyon ya da yoga nidra ile sonlanır. Gayatri mantra ders sırasında ve meditasyonlarda sıklıkla kullanılan bir mantradır. Tanrıça Gayatri bilgi ve bilgelik tanrıçasıdır ve Gayatri mantra aklı ve kalbi doğruya ve sevgiye açma mantrasıdır. Gayatri yoga çalışmaları ile amaç, kişinin içsel bilgeliğine ve kalbinin sırrına beden ve sesler aracılığı ile ulaşmasıdır. Senem Kalender, hocası tarafından verilen Gayatri ismi ve çok sevdiği Gayatri mantra sebebiyle, yaptığı yoga tarzını bu isimle adlandırmıştır.

Yin & Yang Yoga: Yin yoga kaslara yönelik yang egzersizlerin tamamlayıcısı olarak , günümüz yaşam hızını düşürmeye , daha içselleşmeye bir davet , nefesi fark etmeye , duygu ve düşünceleri izleyip kendimize bir şahit gibi bakmaya davet eden bir uygulamadır.

Birbirine zıt kutupların nasıl birbiri içinde var olduğunu ve biri olmazsa diğerinin de var olamayacağı gerçeğini , zihnin meditatif halini muhafaza ederek sakinliğin içindeki dinamiği deneyimlemeye bir davet sunar. Bedeni sarmalayan tüm bağ dokunun esnemesini , açılmasını ve güçlenmesini sağlarken , bedenin enerji kanalları diyebileceğimiz meridyen hatlarını uyararak iç organlara da derin bir masaj yapar ve güçlenmesine yardımcı olur.

Mat Pilates: Mat üzerinde bölgesel olarak kasları çalıştırarak, ayakta ve yerde yapılan hareketler dizisiyle kas dokusunu güçlendirirken aynı zamanda vücut dayanıklılığını, kemik yoğunluğunu ve eklemlerin hareket kabiliyetini artırır. Omurga üzerinde çalışarak fıtık, skolyoz, lordoz, kifoz gibi rahatsızlıkların tedavisine destek olur. Etkili bir şekilde karın-kalça-bacak kaslarını çalıştırarak tüm vücudu şekillendirmeye yardımcı olur. Orta seviye dersler, zorlayıcı ve güçlendirici serileri ile deneyimli öğrencilere uygundur.

Yogilates: Yogilates, yoga ve pilatesin birlikteliğinden doğan bir sistemdir. Yogilateste yogadan gelen ayaktaki duruşlar ve güçlendirici pozlarla birlikte pilatesten gelen kök güç birleşimini, nefes ve meditasyonun da desteği ile buluyor olacaksınız. Bu iki sistemi oldukça güzel harmanlayan bu dersi deneyimlemenizi tavsiye ederiz.

Class Fit: H.I.T yani High Interval Training kategorisine giren bu derste; birbirinin peşi sıra bağlanan ya da setler halinde uygulanan egzersizlerin kısa ve hızlı tekrarlarla yapılması ile bedendeki tüm bölgeleri ve kasların çalıştırılması sağlanır. 45 dakikalık oldukça yoğun planlanmış bu derste fazla tekrar ile ve ilerleyerek evrimleşen egzersizler ile dayanıklılık ve güç artırılırken, kontrollü gerçekleştirilen hareketler ile tüm beden bölgeleri çalıştırılır, beden-hareket kontrolü de sağlanır. Orta ve ileri seviye öğrenciler için uygundur.

Yoga Terapi: Bir kişinin her düzeydeki sağlık ve iyiliğini arttırmak için kullanılan Yoga bilim ve sanatıdır. Rahatsızlıkları veya hareket kısıtı olan kişiler, uzun süre bedensel egzersiz yapmamış kişiler, fizik tedavi sonrası egzersiz ve nefesle bedeni güçlendirmek isteyenler, ileri yaşlardaki kişiler ve kişiye özel hareket gereksinimi olan herkes, bu şifa verici Terapiye yönelik Yoga derslerinden faydalanabilir.

Asthanga Yoga: Sri. K. Patthabi Jois tarafından kurulmuş olan Ashtanga Yoga bir hatha yoga stilidir, toplam 6 sabit seriden oluşur.

Birinci seri, Primary Series – ‘Yoga Chikitsa’, ashtanga sistemi içinde YOGA TERAPİ olarak geçer. Serinin hedefi fiziksel bedeni blokajlardan arındırmaktır.

İkinci seri, Nadi Shodhana, sinir sistemi üzerindeki çalışmadır.

Üçüncü seri, Sthira Bhaga, A, B, C, D olmak üzere dört bölümden oluşur, Sabit Güç, anlamına gelir. Yoğun olarak bedeni güçlendiren asanalardan oluşur.

Ashtangaya Giriş seanslarında birinci serinin ilk yarısı uygulanmaktadır. Her pozda 5 nefes kalınır ve kendi hızında bir akışı vardır. Ashtanga’nın geleneksel uygulanış şekline MYSORE denir, ismini Hindistan’ın Mysore kentinden alır. Mysore stili bireysel pratiktir, öğrenci seriyi ezberlemiştir ve kendi nefes hızına uygun çalışır, dersi veren gelenlere derin asist uygulayarak ve pratiklerine uygun şekilde yeni pozlar ekleyerek seride ilerlemelerini sağlar.

Ashtanga Yoga’nın temellerinde Vinyasa, Nefes, Drishti ve Bandhalar vardır:

Vinyasa, nefes ve hareketin senkronizasyonuna denir ve her yoga stilinin temelini oluşturur. Hereketle senkron haline gelen nefes bedeni ısıtır ve toksinleri dışarıya atmada yardımcı olur.

Nefes: Boğazın arkasından sürtünerek geçen, titreşim yaratan, sesli nefes tekniği uygulanır (deep breathing with sound).

Drishti, asana içindeyken konsantrasyonu tek bir noktada tutma amacıyla uygulanan, bakışların yönüne denir. Ashtanga Yoga’da toplam 9 drishti vardır:

Aṅguṣṭha madhyai: Baş parmağa doğru

Bhrūmadhya: İki kaşın arası

Nāsāgrai: Burnun ucu

Hastagrai: Avuçiçi ya da ele doğru

Pārśva: Sağa doğru

Pārśva: Sola doğru

Ūrdhva: Yukarı doğru

Nābhicakra: Karna doğru

Pādayoragrai: Ayak parmaklarına doğru

Bandha, enerji kilitleri ya da mühürler. Toplam 3 bandha vardır.

1- Mula Bandha
2- Uddhiyana Bandha
3- Jalandhara Bandha

Mula ve Uddhiyana bandha çoğunlukla beraber çalışır ve ashtanga yogada pozların hepsinde aktive edilir. Düzenli pratikle derin kasların güçlenmesiyle asana içinde kendiliğinden çalışmaya başlar. Jalandhara Bandha, bığaz kilididir ve bir iki asana dışında çoğunlukla nefes çalışmalarında aktive edilir.