Ders Seçenekleri

Seviyeler

Seviye I: Yogaya yeni başlayanlar için uygun olan bu dersler ana pozları öğrenmek, nefes-hareket takibine başlamak, doğru hizanın temellerini atmak için ideal. Her poza giriş ve çıkışların daha detaylı verildiği bu derslere daima katılabilir, veya 1-2 ay devam ettikten sonra hazır hissedince bir üst seviye derslere geçebilirsiniz.
Seviye I-II: Yoga pratiğinde ilerlemeye başlamış ancak daha çok “Güçlenmeye” ihtiyacı olduğunu hissedenler için uygun olan bu derste karın bölgesini uyandıracak, kol ve bacakları güçlendirecek güçlü ve dengeli akışlar uygulanırken, düzenli pratiklerde uygulanmakta olan zorlayıcı pozların detayına inilir. Ters duruşlara hazırlık yapmak isteyenler için de ideal bir derstir.
Seviye II: Temel pozları pekiştirirken yeni bazı pozların denenmeye başlandığı, sıralama ve akışların değişebildiği, biraz daha hareketli dersler. Seviye I ve I-II derslerde 3-6 ay devam etmiş öğrenciler için uygundur. Seviye I-II derslerinde rahatça akabildiğinizde, II dersini denemenizi öneririz.

Stiller

Stüdyomuzda HATHA YOGA dersleri verilmekte olup, bazı alt başlıklar altında, alt stillerin detaylarını görmek isterseniz;

Vinyasa Yoga: Pozlar arası geçişlerin akıcı biçimde gerçekleştiği, nefes ve hareketin eş zamanlı akışına özen gösterilen derslere verilen genel addır. Vinyasa Yoga derslerde duruşlardan çok akışlara, hareketlerin arasında özel bağlantılarla geçişlere yer verilir. Akışa, harekete, su ve hava elementlerinde baskın, coşkulu olduğu kadar yatıştıran ve derinleştiren derslerdir.
Iyengar Yoga: B.K.S. Iyengar‘ın Hatha Yoga’nın prensiplerinden geliştirdiği yoga olarak bilinir. Amaç bedenle zihin, zihinle ruh arasındaki ikiliklerin silinmesidir. Iyengar Yoga’nın asıl amaçlarından biri bedeni güçlendirerek kişiyi pranayama’ya (yaşam enerjisi, nefes) hazırlamaktır. Iyengar Yoga’nın en büyük özelliklerinden biri de, detaya ve bedenin Asanaları uygularken hizasına verdiği önemdir. Bir Iyengar yoga seansı sırasında tahta takozların, kemerlerin, sandalyelerin, geniş yastıkların kullanılması beklenir. Tüm bu araçlar kullanıcının yoga Asanalarını daha derinden ve doğru biçimde hissetmesini sağlar.

* Iyengar Yoga Başlangıç
Yoga’da ne kadar deneyimli olursanız olun herkesin yararlanabileceği Iyengar yoga başlangıç sınıflarında kendi bedeninizin hizası ile ‘tanışırsınız’. Buna gerçekten bir ‘Tanışma’ diyebiliriz zira modern yaşamın gereği bedenimizi ve ruhumuzu çok yoruyoruz. Başlangıç tedritatından yoga asana’lar yapılıyor.

* Iyengar Yoga Genel Seviye
Herkesin katılabileceği bu ders bedenin hiza kurallarını ele aldığı gibi aynı zamanda sizi yoga pratiğinizden farklı yerlere götürebilecek kadar güçlü olabilir. 3-6 ay deneyimli olmanız bu derse katılımınız için yeterli.

* Iyengar Yoga II-III
İki saat olan bu dersimizde en az 5 dk Sirsasana ( baş duruşu) yapabiliyor olmanız ve bedeninizin hizasını tanıyor olmanız gerekiyor. Dersler şort giyerek yapılıyor ve güçlü bir Iyengar Yoga deneyimi sunuyor.

Jivamukti Yoga: Jiva, Sanskrit lisanında bireysel ruh demektir. Mukti özgürlüğüne kavuşmuş anlamında kullanılmaktadır. Jivamukti ise yaşarken özgürleşmektir. Kurucuları Sharon Gannon ve David Life, Time Dergisi ve Yoga Journal’a göre “modern yoganın yenilik yaratıcıları” ve “yoganın çılgın çocukları” olarak nitelendirilmişlerdir. Jivamukti Yoga metodu bu hayatta sahip olduğunuz sınırsız potansiyelinizi ortaya çıkartmanıza yardımcı olur. Her derste sınırlarınızı zorlayan, sürekli olarak değişen tarzı ile müzik ve şarkı eşliğinde fiziksel hareketleri içeren bir pratiktir.

Yin Yoga : Her bir pozda 5-7dk lık uzun sürelerde kalınan Yin Yoga stilinde, kaslar değil bağ dokuda bir esneme ve kalıcı bir değişim yaşanır. Hem esnekliğin arttığı, hem meditatif yönüyle sakinliği davet eden bu derslerde bedendeki enerji hatları, Meridyenler üzerinde derin bir çalışma gerçekleşir. Yin, edilgen, pasif, içe yönelik ve sakin enerjinin hakim olduğu Yin Yoga dersleri, ilk yoga dersiniz olmak için çok uygun olmayabilir; bir süredir, en azından 10 ders kadar Başlangıç Seviye derslere katıldıktan sonra bu derse gelmenizi öneririz.

Yogathlon: Meditasyon, nefes, güçlü bir Vinyasa akışı ve uzun şavasana; hepsi 2 saatlik uzun bir dersin içinde. Vedat hocanın tasarladığı bu ders, temel yoga pozlarına hakim olan, güçlü bir yoga deneyimi arayan herkes için uygundur.

Kundalini Yoga: Kundalini Yoga hem esneklik, güç ve dayanıklılığınızı geliştirmek hem de beden ve zihninizi rahatlatıp yeniden canlandırmak için hareket, ses, nefes ve meditasyonu kullanır. Bu güçlü ve etkin yoga formu bağışıklık, sinir ve hormon sistemini harekete geçirerek sizi gerçek ahenkle buluşturur. sınıflarda önemli ve kalıcı ilerlemeyi üretecek kendini geliştirme tekniklerini deneyimleyeceksiniz. Kundalini Yoga dersleri herkesin katılımına uygundur.

Yin & Yang Yoga: Yin yoga kaslara yönelik yang egzersizlerin tamamlayıcısı olarak , günümüz yaşam hızını düşürmeye , daha içselleşmeye bir davet , nefesi fark etmeye , duygu ve düşünceleri izleyip kendimize bir şahit gibi bakmaya davet eden bir uygulamadır.

Birbirine zıt kutupların nasıl birbiri içinde var olduğunu ve biri olmazsa diğerinin de var olamayacağı gerçeğini , zihnin meditatif halini muhafaza ederek sakinliğin içindeki dinamiği deneyimlemeye bir davet sunar. Bedeni sarmalayan tüm bağ dokunun esnemesini , açılmasını ve güçlenmesini sağlarken , bedenin enerji kanalları diyebileceğimiz meridyen hatlarını uyararak iç organlara da derin bir masaj yapar ve güçlenmesine yardımcı olur.

Dharma Yoga: Dharma Yoga, özünde klasik Hatha-Raja Yoga’ya dayalı bir sistemdir; 9 yoga türünün (Hatha, Raja, Karma, Bhakti, Jnana, Kriya, Japa, Laya, ve Patanjali’nin tanımladığı 8 basamaklı Ashtanga yoga) hepsine kökleri uzanır, özellikle de Yama ve Niyama’ya önem veren bir uygulamadır. Uygulayıcılar, farklı Dharma Yoga serilerini çalıştıkça, duruşlarda daha çok derinleşmek ve uygulamayı meditatif ve manevi bir şekilde deneyimlemek üzere teşvik edilirler. Dharma Yoga çalışmalarında, adanma yoluyla ‘iyi bir sağlık, berrak bir zihin ve temiz bir yürek’ vurgulanır. Birçok öğretiyi bir araya getiren bu yöntemin asıl hedefi, uygulayıcıları ‘Benlik İdraki’ne (‘özbenlik’, ‘atman’a ulaşmak) her geçen gün daha da yaklaştırmaktır. Seanslarda asanaların yanı sıra pranayama, meditasyon ve yoga nidra çalışmalarına da yer verilir.

Mat Pilates : Mat üzerinde bölgesel olarak kasları çalıştırarak, ayakta ve yerde yapılan hareketler dizisiyle kas dokusunu güçlendirirken aynı zamanda vücut dayanıklılığını, kemik yoğunluğunu ve eklemlerin hareket kabiliyetini artırır. Omurga üzerinde çalışarak fıtık, skolyoz, lordoz, kifoz gibi rahatsızlıkların tedavisine destek olur. Etkili bir şekilde karın-kalça-bacak kaslarını çalıştırarak tüm vücudu şekillendirmeye yardımcı olur. Orta seviye dersler, zorlayıcı ve güçlendirici serileri ile deneyimli öğrencilere uygundur.

Yogilates: Yogilates, yoga ve pilatesin birlikteliğinden doğan bir sistemdir. Yogilateste yogadan gelen ayaktaki duruşlar ve güçlendirici pozlarla birlikte pilatesten gelen kök güç birleşimini, nefes ve meditasyonun da desteği ile buluyor olacaksınız. Bu iki sistemi oldukça güzel harmanlayan bu dersi deneyimlemenizi tavsiye ederiz.

Class Fit: H.I.T yani High Interval Training kategorisine giren bu derste; birbirinin peşi sıra bağlanan ya da setler halinde uygulanan egzersizlerin kısa ve hızlı tekrarlarla yapılması ile bedendeki tüm bölgeleri ve kasların çalıştırılması sağlanır. 45 dakikalık oldukça yoğun planlanmış bu derste fazla tekrar ile ve ilerleyerek evrimleşen egzersizler ile dayanıklılık ve güç artırılırken, kontrollü gerçekleştirilen hareketler ile tüm beden bölgeleri çalıştırılır, beden-hareket kontrolü de sağlanır. Orta ve ileri seviye öğrenciler için uygundur.

Yoga Terapi: Bir kişinin her düzeydeki sağlık ve iyiliğini arttırmak için kullanılan Yoga bilim ve sanatıdır. Rahatsızlıkları veya hareket kısıtı olan kişiler, uzun süre bedensel egzersiz yapmamış kişiler, fizik tedavi sonrası egzersiz ve nefesle bedeni güçlendirmek isteyenler, ileri yaşlardaki kişiler ve kişiye özel hareket gereksinimi olan herkes, bu şifa verici Terapiye yönelik Yoga derslerinden faydalanabilir.